アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20140000-0097.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.0 MB
|
Last updated |
:Mar 27, 2015 |
Downloads |
: 597 |
Total downloads since Mar 27, 2015 : 597
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
スペイン語既習クラスにおける高大連携についての調査報告
|
カナ |
スペインゴ キシュウ クラス ニ オケル コウダイ レンケイ ニ ツイテ ノ チョウサ ホウコク
|
ローマ字 |
Supeingo kishu kurasu ni okeru kodai renkei ni tsuite no chosa hokoku
|
|
別タイトル |
名前 |
Exploring possible cooperation in foreign language education between Keio's secondary schools and college : a survey in Spanish classes for undergraduates who already studied Spanish prior to university
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
丸田, 千花子
|
カナ |
マルタ, チカコ
|
ローマ字 |
Maruta, Chikako
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部准教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2014
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
11
|
号 |
|
年 |
2014
|
月 |
|
開始ページ |
97
|
終了ページ |
115
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This report shows the result of a survey conducted on undergraduates of Keio University who have already studied Spanish in primary and/or secondary school. The forty-four questions aim to clarify the following four points: the overall situation of Spanish classes, suggestions from students to improve in-class learning environments, reasons for students' choice of Spanish at high school and university, and language skills gained in high school. The survey sheds light on how students' purpose of learning Spanish has changed from high school to university. Results show that students of Spanish classes have chosen Spanish to learn speaking and listening skills, rather than reading and writing skills or Hispanic culture. In addition, they wish to have some kind of index to know their Spanish level. The result also highlight several issues to be resolved in order to provide students better learning environments: an ideal cooperation in foreign language education among Keio secondary schools and university, elaborating curriculum or teaching material to be shared among schools in Keio for improving students' language skills, and stimulating students' motivation to learn foreign languages.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|