アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20100000-0073.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:627.0 KB
|
Last updated |
:Aug 24, 2012 |
Downloads |
: 3183 |
Total downloads since Aug 24, 2012 : 3183
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
ドイツ語母音発音の獲得に関する基礎調査
|
カナ |
ドイツゴ ボイン ハツオン ノ カクトク ニ カンスル キソ チョウサ
|
ローマ字 |
Doitsugo boin hatsuon no kakutoku ni kansuru kiso chosa
|
|
別タイトル |
名前 |
A basic research on the acquisition of German vowel [uː]
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
島﨑, のぞみ
|
カナ |
シマザキ, ノゾミ
|
ローマ字 |
Shimazaki, Nozomi
|
所属 |
慶應義塾大学外国語教育研究センターPD
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
林, 良子
|
カナ |
ハヤシ, リョウコ
|
ローマ字 |
Hayashi, Ryoko
|
所属 |
神戸大学准教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
境, 一三
|
カナ |
サカイ, カズミ
|
ローマ字 |
Sakai, Kazumi
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2010
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
7
|
号 |
|
年 |
2010
|
月 |
|
開始ページ |
73
|
終了ページ |
81
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This study surveys pronunciation patterns of German vowels by Japanese learners. At present, many learners of German who speak Japanese as their L1 encounter problems in acquiring consonant clusters, intonations and rhythms of the target language. These problems are due to: 1) differences between Japanese and German consonant systems and 2) limited opportunities for learners beyond the classroom to hear German sounds and evaluate the sounds they produce. This research points to the need for a tool that enables learners to continue their learning even when they do not have access to a formal learning environment such as a school. Against this background, this study aims to create a manual for learners who wish to enhance their learning at home, by using ATR CALL Deutsch. To that end, this study seeks to grasp which specific German sounds pose difficulty to Japanese learners. In particular, it focuses on the vowel [uː], which tends to exhibit characteristic differences between German and Japanese Speakers.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|