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AA00260481-20060000-0023  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル Characteristics of commodities and international trade : two hypotheses  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 遠藤, 正寛  
カナ エンドウ, マサヒロ  
ローマ字 Endoh, Masahiro  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Society of Business and Commerce, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 2006  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio business review  
翻訳  
43(2006)  
 
 
 
開始ページ 23(1)  
終了ページ 41(19)  
ISSN
04534557  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
There exists a hypothesis that proximity and common language/colonial ties are more important for differentiated products than for homogeneous products in forming price information and matching international buyers and sellers.The gravitymodel analysis, however, is not able to show strong evidence to support this hypothesis. In this paper, the author presents the result that machinery, transport equipment and miscellaneous manufactured articles,which are classified into differentiated products, have lost price information effect, which causes the hypothesis lack of empirical support.The degree of price information effect on trade of commodities depends not on their differentiation, but on their industrial origin.
 
目次

 
キーワード
network hypothesis  

monopolistic competition hypothesis  

price information effect  

substitution effect  

gravity model  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 12, 2019 13:03:16  
作成日
Nov 25, 2008 17:50:43  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Nov 25, 2008    フリーキーワード, インデックス, キーワード を変更
Sep 12, 2019    上位タイトル 巻,上位タイトル 年 を変更
 
インデックス
/ Public / 商学部 / Keio business review / 42/43 (2005/2006)
 
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