アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
0402-0802-0600.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:509.2 KB
|
Last updated |
:Feb 26, 2024 |
Downloads |
: 991 |
Total downloads since Feb 26, 2024 : 991
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Sustainable education collaboration architecture on digital infrastructure
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
インターネット環境を利用した持続可能な教育協力アーキテクチャ
|
カナ |
インターネット カンキョウ オ リヨウシタ ジゾク カノウナ キョウイク キョウリョク アーキテクチャ
|
ローマ字 |
intanetto kankyo o riyoshita jizoku kanona kyoiku kyoryoku akitekucha
|
|
著者 |
名前 |
三川, 荘子
|
カナ |
ミカワ, ショウコ
|
ローマ字 |
Mikawa, Shoko
|
所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科特別研究講師
|
所属(翻訳) |
Assistant Professor, Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
大川, 恵子
|
カナ |
オオカワ, ケイコ
|
ローマ字 |
Okawa, Keiko
|
所属 |
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Graduate School of Media Design, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
村井, 純
|
カナ |
ムライ, ジュン
|
ローマ字 |
Murai, Jun
|
所属 |
慶應義塾大学環境情報学部教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Faculty of Environment and Information Studies, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2008
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Keio SFC journal
|
翻訳 |
|
巻 |
8
|
号 |
2
|
年 |
2008
|
月 |
|
開始ページ |
77
|
終了ページ |
93
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper presents the first sustainable education collaboration architecture that interconnects universities to build multilateral learning environment to foster students to become cosmopolitans. The proposed approach is taken from technical and administrative aspect to enable effective and sustainable
education collaborations among the universities. The distance education system enabled any contents provider or university to technically participate in the education collaboration. The collaboration guidelines enabled other distance education systems to interconnect with the proposed system as well as enabling official education collaboration among the partners within the proposed system. The operator development enabled the sustainability and autonomy of the proposed architecture. This research is unique that it pursues how to sustain the education collaboration region-wide by integrating the three aspects: distance education system, guideline development and operator development, while other work focuses on only one or two components. he six years of experience conducting the education collaborations proved the feasibility, sustainability, and effectiveness of the proposed architecture.
本研究は、真の世界市民たる学生を育成するため、国を超えた大学同士の連結を実現させ、大学同士の教育協力を持続的に行うアーキテクチャを提案した。遠隔教育システムでは、大学やコンテンツ提供者が技術的に教育協力に参加できる枠組みの構築を行った。協力ガイドラインでは、提案システム上での大学間の教育協力手法の提案に加え、他の遠隔教育システムとの連結も可能とした。オペレータ育成を通し、システムの持続的・自律的な運用を可能とした。本研究は、地域規模の教育協力を持続可能なものにするため多角的なアプローチを取り、遠隔教育システム・ガイドラインの作成・オペレータの育成を行った。他の研究ではこれら3 つの要素が全ては揃っておらず、持続性に欠ける。6 年間の教育協力を通した実証実験より、提案アーキテクチャの有用性及び持続可能性を証明した。
|
|
目次 |
|
キーワード |
Sustainable collaboration
|
|
NDC |
|
注記 |
特集 アジアにおけるネットワークと遠隔教育
研究論文
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Dec 16, 2009 | | コメント, フリーキーワード, 抄録, 版, 本文, キーワード を変更 |
Feb 26, 2024 | | JaLCDOI,注記 注記 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|