アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
0402-0802-0500.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:618.6 KB
|
Last updated |
:Feb 26, 2024 |
Downloads |
: 1063 |
Total downloads since Feb 26, 2024 : 1063
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
An educational development on learning paradigm of region-wide IT hands-on workshop
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
情報技術に関する地域規模の演習ワークショップの実践を通した新たな教育展開に関する研究
|
カナ |
ジョウホウ ギジュツ ニ カンスル チイキ キボ ノ エンシュウ ワークショップ ノ ジッセン オ トオシタ アラタナ キョウイク テンカイ ニ カンスル ケンキュウ
|
ローマ字 |
Joho gijutsu ni kansuru chiiki kibo no enshu wakushoppu no jissen o toshita aratana kyoiku tenkai ni kansuru kenkyu
|
|
著者 |
名前 |
Basu, Patcharee
|
カナ |
バースー, パッチャリー
|
ローマ字 |
|
所属 |
慶應義塾大学SFC研究所上席所員(訪問)
|
所属(翻訳) |
Senior Visiting Researcher, Keio Research Institute at SFC
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
三川, 荘子
|
カナ |
ミカワ, ショウコ
|
ローマ字 |
Mikawa, Shoko
|
所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科特別研究講師
|
所属(翻訳) |
Assistant Professor, Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
Achmad Basuki
|
カナ |
アフマド バスキ
|
ローマ字 |
|
所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期博士課程
|
所属(翻訳) |
Doctoral Program, Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
大川, 恵子
|
カナ |
オオカワ, ケイコ
|
ローマ字 |
Okawa, Keiko
|
所属 |
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Graduate School of Media Design, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2008
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Keio SFC journal
|
翻訳 |
|
巻 |
8
|
号 |
2
|
年 |
2008
|
月 |
|
開始ページ |
59
|
終了ページ |
75
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper presents an educational development that extends the boundary of traditional distance
learning approach to incorporate computer laboratory for live IT hands-on lessons for learners in
developing countries. The proposed approach contributes to widen the IT learning opportunities in
Asia where shortage of local teaching resources is the restricted condition. The distance learning
environment is designed to deliver high-quality lectures and support multi-point live conversations in a distributed classroom. Computer virtualization technology and large-scale computing laboratory are integrated to provide laboratory environments for region-wide learners. The proposed approach has been proven feasible and effective through the actual implementations and evaluations of Asia-wide workshops in 2006 and 2008.
本研究は、講義配信という従来の遠隔教育の枠を超え、情報技術の演習環境を構築し、発展途上国の学習者に対して新たな教育展開を行った。本手法は、教えるための資源が限られるアジア地域において、情報技術習得の機会拡大に貢献した。提案する遠隔講義環境は、高品質の講義映像を分散した複数教室で同時受信が可能であり、教室間のコミュニケーションも保障する。また、各参加者に仮想環境を用いた大規模演習環境を提供する。提案手法を2006年及び2008年にアジア規模ワークショップとして実践し、評価を通してその実現性と有用性を明らかにした。
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
特集 アジアにおけるネットワークと遠隔教育
研究論文
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Dec 16, 2009 | | コメント, フリーキーワード, 抄録, 版, 本文, キーワード を変更 |
Feb 26, 2024 | | JaLCDOI,注記 注記 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|