慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000057-0093  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000057-0093.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.7 MB
Last updated :Aug 19, 2010
Downloads : 4765

Total downloads since Aug 19, 2010 : 4765
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル ピカソのゲルニカに関する一考察  
カナ ピカソ ノ <ゲルニカ> ニ カンスル イチ コウサツ  
ローマ字 Pikaso no Gerunika ni kansuru ichi kosatsu  
別タイトル
名前 On Picasso's "Guernica"  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 末吉, 雄二  
カナ スエヨシ, ユウジ  
ローマ字 Sueyoshi, Yuji  
所属 慶應義塾大学  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1971  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
57  
1971  
3  
開始ページ 93  
終了ページ 109  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Picasso's original concept on "Guernica" had been changed in process of its execution. For instance, the bull, one of characters in "Guernica", originally stood for the enemy, but in the final mural, the bull symbolizes the hope of the victims. (Arnheim's interpretation) Picasso's metamorphosis in process of his execution may be important key to understand his art.According to Arnheim, this change of symbolical meaning caused transformation of the composition and the method of representation. However, I think, even if the meaning had been changed, it was after the change of method of representation that each symbolical meaning itself had been changed. Naturally, in the story-telling picture construction, a certain time and place are fixed as premises. In Picasso's case, he was able to express the universality of his ubject by abondonning his original story-telling conception. Picasso abondonned representing a scene as a phenomenon in the natural space, and arranged figures on a plane, each of which was combination of many strong expressive images. Thus, each figure lost the meaning which was given originally as characters in a story and transcended to the absolute and universal phase. Therefore, in the final stage, symbolical meaning of each figure and allegory, which is resulted from relationship of figures, does not have any decisive significance.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 19, 2010 09:00:00  
作成日
Aug 19, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 57 (197103)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 新自由主義に抗す... (427) 1st
2位 斎藤隆夫の「粛軍... (340)
3位 慶應義塾図書館史... (271)
4位 認知文法から考え... (265)
5位 M&Aにおける... (263)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 <<Qu'... (1470) 1st
2位 新参ファンと古参... (437)
3位 731部隊と細菌戦 ... (314)
4位 日本における美容... (268)
5位 新自由主義に抗す... (267)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース